Центр Сервісного обслуговування (ЦСО) РРО

Чому вони такі важливі

Найперше, що ви маєте знати про Центри сервісного обслуговування (ЦСО) – без укладеного з одним з них договору про обслуговування ввести ваш РРО в роботу неможливо. Крім того, підтримка досвідченого сервісного центра забезпечує вашому бізнесу стабільність та якість. Адже 80% роботи ЦСО – це зовсім не ремонт (до речі, сучасні апарати ламаються доволі рідко), а консультації клієнтів у робочому режимі.

Що таке ЦСО?

Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» Центр сервісного обслуговування (ЦСО) – це суб’єкт господарювання, який за договором з постачальником надає послуги щодо введення в експлуатацію, технічного обслуговування, гарантійного, післягарантійного ремонту РРО. Сервісні центри, які уклали такі договори, включаються до Реєстру ЦСО. Такий реєстр веде Державна податкова служба згідно з Порядком ведення реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Мінфіну від 13.02.2019 № 64.

Іншими словами, без підписання договору з авторизованим сервісним центром зареєструвати та ввести ваш РРО в експлуатацію неможливо.

Договір на технічне обслуговування РРО, який Ви заключите, сервісний центр подає до Державної податкової служби (далі – ДПС) самостійно. Право на сервісне обслуговування РРО мають лише авторизовані виробником ЦСО.

З 2019 року ДПС автоматизувала процес реєстрації  РРО та комунікації між виробниками, центрами сервісного обслуговування та користувачами РРО завдяки системі електронному документообміну.

Створення електронного реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО вивільнило суб’єктів господарювання з паперової рутини та візитів до контролюючих органів. Тепер підприємцю особисто треба зробити лише дві дії:
  1. підписати договір з сервісним центром на технічне обслуговування РРО;
  2. подати заяву на реєстрацію РРО (бланк 1-РРО)  у податкову.

Усі інші процеси між податковою та ЦСО відбуваються в автоматичному режимі.

Актуальні відомості про всі моделі РРО, які дозволені до застосування, їх виробників та сервісні центри, які мають право на обслуговування РРО (тобто авторизовані центри), зібрано на одному державному інформаційному ресурсі. Інформація цих реєстрів відкрита та доступна. Отримати її можна безкоштовно, скориставшись відкритою частиною Електронного кабінету платника податків, зокрема: Екземпляри РРО та Реєстр ЦСО.

Які функції ЦСО?

ЦСО зобов’язані проводити свою діяльність відповідно до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601. ЦСО несе встановлену законодавством відповідальність за відповідність РРО, який перебуває на технічному обслуговуванні в такому ЦСО, програмній та конструкторсько-технологічній документації виробника. ЦСО здійснює введення РРО в експлуатацію (з опломбуванням), їх технічне обслуговування та ремонт виключно на підставі укладених з користувачами відповідних договорів. Виконання зазначених робіт іншими особами або ЦСО без укладення з користувачами відповідних договорів забороняється.

Придбавши касовий апарат, ви маєте його зареєструвати в ДПС. Для цього вам необхідно домовитись про технічне обслуговування з сервісним центром, який введе РРО в експлуатацію та опломбує його.

Плата за технічне обслуговування

Договір на технічне обслуговування передбачає абонентську плату, яка складає в середньому від 180 до 450 грн. на місяць, залежно від умов договору. Чому саме стільки? РРО – це робочий фіскальний інструмент підприємця і повинен працювати без збоїв. Але ламається все і несправності можуть бути різні – складні та прості.  Наприклад касир випадково виконав незнайому для нього дію і отримав незрозумілий для нього результат – він сприйме це за несправність, навіть якщо РРО абсолютно робочий, та в паніці викличе майстра. Щоб такі ситуації не змушували касира нервуватися, а сервісний центр щораз направляти спеціаліста на такий виклик, ЦСО мають служби технічної підтримки. Звісно, консультанту в такій службі потрібно платити заробітну плату. Тобто частина абонентської плати – це саме технічна підтримка користувачів РРО.

Якщо ж РРО дійсно вийшов з ладу – нормативні акти зобов’язують сервісний центр  виконати ремонт впродовж 72 робочих годин. Як це відбувається? Потрібно мати майстра та набір запасних частин. Майстру треба платити заробітну плату, запчастини треба купувати.  Ще одна суттєва складова – це транспортні витрати інженера, який проводить обслуговування за місцем реєстрації РРО.

Також в абонентську плату включається вартість послуг інформаційного еквайєра — служби, яка забезпечує збір та тимчасове зберігання даних з РРО по всій країні з подальшою їх передачею до ДПС в зашифрованому вигляді.

В вариість обслуговування входить також опломбування РРО спеціальними Засобами контролю (пломбами), яке виконується щорічно та після кожного  ремонту.

Деякі моделі РРО виконують передачу даних до ДПС через мобільний інтернет. В РРО ставиться СІМ-карта мобільного оператора, через неї і йде передача даних. Ми пропонуємо такі угоди, де вартість такого інтернету включено до абонентської плати. Ми конролюємо наявність коштів на цій картці та вчасно її поповнюємо. Вам про це не порібно буде турбуватися.

Мінімальна вартість технічного обслуговівання це, коли підприємець лише компенсує сервісному центру вартість послуг інформаційного еквайєра та телефонних консультацій. В цьому випадку кожен виїзд, огляд, ремонт, переопломбування тощо, мають оплачуватись за фактом в повному обсязі. В цьому випадку носити РРО для огляду та на ремонт треба буде власноруч.

Отже головна мета технічного обслуговівання —  забезпечити технічну підтримку підприємцю для вирішення нагальних питань та забезпечити безперервну роботу РРО та передачу даних на сервер ДПС.

Тож, ЦСО вам потрібен для вирішення організаційних та технічних  питань, щоб мати можливість спокійно працювати. Ажде служба технічної підтримки якісного сервісного центру – це як телефон довіри 😉.